divendres, 23 de setembre del 2011

PREPARANT UNA FIV

Dijous de fa dues setmanes vaig anar a visitar el meu ginecòleg. S'ho va mirar tot i em va dir que tot s'ha posat al seu lloc i que en un parell de dies ovularia.

Em va a tornar a explicar en què consisteix una fiv i em va dir que havia de demanar hora per una entrevista prefiv amb els biòlegs del laboratori que faran la punció ovàrica.

Ahir vaig començar el tractament altra vegada. Aquest cop sembla que m'hagi receptat més medicaments que amb les ias. De moment, m'he de prendre:
- 1 pastilla gesta DHA al matí i una altra al vespre
- 1 pastilla gestagyn plus DHA al matí
- 1 pastilla AAS (200mg) al matí
- 1 inhalació de Synarel al matí i una altra al vespre

Ahir també vam tenir l'entrevista amb el biòleg del laboratori. Ens hi vam presentar a les 14h amb la mostra del meu home a punt per ser congelada. Aquesta mostra és per si les mosques, per si el dia de veritat passa alguna cosa i/o la qualitat de l'esperma del meu home sigui molt baixa. En aquest cas, es descongelaria i s'utilitzaria el potet que els vam dur ahir.

En una FIV hi ha tres fases:
- estimulació ovàrica (que és al que m'estic sometent)
- laboratori (que comença quan et realitzen una punció per extreure't els òvuls, els hi injecten un espermatozou i els deixen madurant dos dies al laboratori)
- implantació (passats tres dies des de la punció, s'implanten a la futura mare dos òvuls. Els altres es congelen per si la parella els necessita més endavant). Després de la implantació, la dona ha de fer repòs absolut durant 2 ó 3 dies.

El biòleg parlava de manera clara i entenedora i estava molt atent a totes les preguntes que anaven sorgint. Sembla ser que les probabilitats d'èxit són d'un 30%. No és que sigui una probabilitat per llençar coets, però com a mínim, sembla que tenim més d'un 10% més que amb una ia.

Estic bastant animada. Penso que sortiré de la clínica, si tot va bé, amb dos embrionets ben macos. Serà qüestió de mimar-los, fer-los sentir molt volguts i estimats i estar ben tranquil·la i esperançada. A casa seran súper ben rebuts i seran els companys ideals pel nostre mixu.

Calculo que em vindrà la regla dijous vinent i, conseqüentment, al cap d'una setmana ja començaré amb el gonal. Les puncions amb duraran entre una setmana i nou dies (si em regeixo per la temporització amb les ias). Així doncs, crec que la punció me la faran al voltant del dissabte 15 d'octubre i la implantació cap al dimarts 18 d'octubre. Encara no sé què m'empescaré a la feina.... jejejeje


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

comparteix tots els teus neguits i alegries amb tots els blocaires...